Speed Drawing #9 Cute Snails

Kanda Key | 09:48 | No comments



Kali ini saya akan menulis dalam Bahasa Malaysia.

Posting kali ini berkenaan speed drawing saya yang ke #9 iaitu lukisan siput yang comel. Ilham ni tercetus selepas anak-anak menonton filem Turbo. Rasa macam best pulak nak mencuba buat doodle siput yang kiut-miut nih...

Seperti proses sebelumnya, saya membuat lakaran terlebih dahulu, seperti gambar di bawah...



Saya menggunakan perisian Adobe Illustrator untuk membuat outline dan coloring. Apa yang bagusnya perisian ini ialah ianya mudah untuk dikendalikan terutamanya apabila kita menggunakan pen-tool untuk membuat garisan. Anda boleh tebalkan saiznya dan berikan efek seperti menggunakan berus. Ini dapat menghidupkan lagi watak anda tu...

Untuk melihat proses seterusnya, saya sertakan video speed drawingnya di bawah. Tonton dan sharelah kepada rakan-rakan yang minat dengan melukis. Harapan saya, ianya dapat memberikan semangat kepada anda untuk menghasilkan karya anda sendiri...





Email Newsletter

Like what you read here in this blog post?
Get more like it delivered to your inbox daily.



No comments:

Post a Comment